کلاژ
کلاژ



تویوتا اوریس جدید قرار است به زودی در نمایشگاه پاریس امسال در اواخر ماه سپتامبر رونمایی شود. این خودرو قرار است نمایانگر قدرت، پویایی، ظاهری چشمگیر و امکانات بالا و با کیفیت برای تویوتا باشد. اوریس (Auris) که همان کرولای هاچ بک است در رده C کلاس و با چهره ای اسپرت و مد روز به بازار خواهد آمد.

تویوتا اوریس 2013

طراحی این خودرو بسیار جذاب است کیفیت داخل کابین هم همچنان در سطح عالی می‌باشد. رانندگی با این خودرو بسیار لذت بخش خواهد بود. راحتی آن هم بیشتر شده و سیستم انتقال قدرت آن هم بهبود یافته است. تویوتا یک سیستم کامل هیبریدی را برای این خودرو انتخاب کرده است تا مشتریان بیشتری را به طرف خود بکشاند و همچنان تویوتا به عنوان تولیدکننده خودروهای پاک همچنان پرچم خود را بالا نگه دارد.

سقف اسکای ویو تویوتا اوریس

اما سری به مشخصات این خودرو تازه وارد بزنیم. ارتفاع این خودرو نسبت به نسل قبلی خودش در حدود 55 میلی متر کاهش یافته است که با توجه به طراحی کاربردی آن منجر به عملکرد بهتر آیرودینامیک خودرو شده است به همین دلیل ضریب درگ این خودرو معادل 0.28 است. تویوتا اوریس جدید 4.275 متر طول، 1.760 متر عرض و 1.460 متر ارتفاع دارد، که نشان دهنده افزایش طول در حدود 30mm است. لازم به ذکر است که این کاهش ارتفاع به افزایش هندلینگ و کاهش مصرف سوخت نیز بسیار کمک کرده است. همچنین این خودرو 40 کیلوگرم کاهش وزن را به خود می بیند.

تویوتا اوریس 2013

اما تغییرات طراحی اوریس 2013، جلوپنجره از نو طرحی شده است، طراحی چراغ‌های جلو با گوشه های تیزتر (جلو پنجره و چراغ هایش بسیار شبیه به کمری 2012 و کرولا 2013 است) همچنین چراغ جلوی این خودرو دارای LED می باشد تا در طول روز از آن استفاده کنند تا در جاده‌ها و خیابان ها بگونه‌ای خودش را قدرتمند نشان دهد.

2013 Toyota Auris

از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به موارد موجود در بخش جنبی اشاره کرد، این قسمت به سه بخش تقسیم شده است که ظاهری چشم نواز تر به خودرو بخشیده است علاوه بر این تغییرات، رنگ مشکی زیبایی که در ستون B به کار رفته است و همچنین بهبود طراحی ستون C و پایان یافتن نوار کرومی بالای شانه خودرو آن هم به شکلی زیبا، که اینها همه به زیبایی خودرو افزوده اند.

2013 Toyota Auris hybrid

اما با دیدن عقب خودرو چراغ‌های عریض و قرارگیری منتاسب سطوح مقعر و محدب در کنار یکدیگر به همراه سپر کاملا جدید می‌توان فهمید که طراحان این خودرو به دنبال عریضتر و پایدارتر نشان دادن این خودرو به خصوص در قسمت عقب خودرو بوده‌اند. تویوتا در تبلیغات این خودرو هم بیشتر روی قسمت پشت خودرو تاکید داشته است.

Toyota Auris interior

Toyota Auris Dashboard

Toyota Auris interior

داخل کابین هم با الهام از تویوتا 86 به طور کامل متحول شده است که البته دور از انتظار هم نبود. داخل خودرو جادارتر و راحت‌تر شده است. اما قابل توجه ترین نکته سقف شیشه‌ای این خودرو است که در نوع خودش بزرگ‌ترین سقف پانورامیک است! نام این سقف Skyview است. همچنین از نکات قابل‌توجه دیگر این خودرو قسمت‌های نقره ای دریچه‌های هوا، کیلومترشمار و کنسول جدید و با کیفیت است. اما فرمان و قسمت‌هایی از داشبورد این خودرو با چرم ناپا دوخته شده‌اند که واقعا زیباست. فضای بار این هاچ بک هم بسیار جادار است بطوری که گنجایش آن معادل 350 لیتر است. مدل هیبرید هم همین فضای بار را دارد زیرا باتری ها زیر صندلی‌های عقب جای گرفته‌اند.

Toyota Auris hybrid 2013

سری به پیشرانه های اوریس جدید بزنیم. موتورهایی که در اروپا روی این خودرو خواهید دید، شامل 1.3 و 1.6 لیتری بنزینی و 1.4 لیتری دیزلی می شوند.بعلاوه یک پیشرانه هایبریدی هم قابل انتخاب خواهد بود. اوریس هایبریدی احتمالا از یک موتور 1.8 لیتری در کنار موتور الکتریکی بهره خواهد گرفت. در نمونه های ژاپنی، یک مدل RS هم با موتور 1.8 لیتری وجود خواهد داشت. گیربکس CVT با سیستم پدال تغییر دنده در هفت دنده مجازی هم برای اوریس جدید در نظر گرفته شده است. حتی با توجه به اطلاعات وب سایت تویوتای ژاپن، یک مدل دو دیفرانسیل (4WD) هم از اوریس به بازار خواهد آمد.

رقبای اصلی این خودرو فولکس گلف و فورد فوکوس می باشند. اما تویوتا پیش از این در برابر این رقبا کاملا بازی را واگذار کرده بود. اوریس جدید با طراحی به سبک اروپایی و اسپرت و افزایش کیفیت، قصد دارد نفس تازه ای بگیرد و خود را به مشهورترین خودروها و سازندگان این کلاس نزدیک کند. جزییات کامل این خودرو در پاریس منتشر خواهد شد همچنین انتظار می‌رود قیمت این خودرو در انگلستان حدود 15 هزار و 500 پوند باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |